Herstellen na de operatie

Zeer verschillend per type operatie

Omdat er zoveel verschillende operatie worden uitgevoerd bij een tarsaal-tunnelsyndroom, is het heel moeilijk om aan te geven hoelang het herstel na de operatie duurt. Dit verschilt erg per type operatie. Wanneer bij de operatie een correctie aan de botten gedaan wordt, moet uw voet meestal in het gips. Hoelang u in het gips moet, verschilt per ingreep. Wanneer alleen aan de weke delen is geopereerd, bijvoorbeeld bij een kijkoperatie, het vrij leggen van de zenuw of het verwijderen van een cyste of ganglion (soort cyste), dan mag u uw voet na de operatie gedurende 2 a 3 weken niet belasten. Als de wond goed genezen is na 10 dagen, mag u voorzichtig wat enkeloefeningen doen. Na 2 a 3 weken kunt u de voet geleidelijk aan steeds meer belasten.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Wilma

    Zeer tevreden over de operatie en zorg. Het verschil met eerdere behandeling elders was opvallend groot – in positieve zin.

  • Ervaring van Yvonne

    Na veel omwegen eindelijk geholpen. De ingreep werkte wél en ik ben nu vrijwel pijnvrij. Herstel gaat de goede kant op.

  • Ervaring van N.J. Janse

    Weinig pijn en goed kunnen lopen dankzij de achter-loopschoen. Uitstekende zorg, begeleiding en nazorg!

  • Ervaring van Eric

    Na jaren weer pijnvrij wandelen, zonder beperkingen. Zelfs mijn fysiotherapeut is onder de indruk van het herstel.

  • Ervaring van Pien Goemans

    Geen pijn meer, een toonbare voet én een mooi litteken. Het resultaat overtreft al mijn verwachtingen.

  • Ervaring van H. de Jong

    Na jaren pijn en verkeerde diagnoses kan ik eindelijk weer hardlopen – helemaal pijnvrij en ontzettend blij!

  • Ervaring van Betty

    Zeer tevreden over de operatie en de zorg. Vriendelijk en kundig personeel, ik ben goed geholpen!

  • Ervaring van Hans

    Na een complexe ingreep en intensief herstel kan ik weer normaal lopen. Mijn enkel voelt als herboren.

  • Ervaring van P. van de Pol

    Snelle hersteltijd na de operatie. Binnenkort weer actief in de sportschool, alles zat goed vast!

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen