Lichaamsgevoel

Balans tussen rust en belasting

Voor een goed herstel is zowel voldoende rust als voldoende beweging nodig. Niet iedereen is even goed in staat aan te voelen wat voor zijn lichaam een goede balans is.

Uit angst voor verergering van de klachten gebruikt iemand bijvoorbeeld zijn voet zo min mogelijk. Hierdoor gaat de conditie achteruit, de voet wordt stijver en de voet raakt overgevoelig voor alles wat pijn kan veroorzaken. Op die manier herstelt iemand niet goed van de pijnklachten.

Er zijn ook patiënten die juist heel veel doen, die niet willen toegeven aan de pijn en door alle pijn heen bijten. Ook dit is een risico dat de persoon niet goed herstelt en zichzelf overbelast.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Marcelle

    Geen pijn gehad na de operatie. Alles is goed genezen en ik loop trots weer in sportschoenen. Een geweldige ervaring!

  • Ervaring van P. van de Pol

    Snelle hersteltijd na de operatie. Binnenkort weer actief in de sportschool, alles zat goed vast!

  • Ervaring van Paulien

    Na drie operaties ben ik altijd pijnvrij geholpen, met nauwelijks zichtbare littekens. Geweldige zorg en resultaat!

  • Ervaring van Chantal

    Na meerdere mislukte operaties eindelijk geholpen. De pijn is bijna weg en ik ben heel tevreden over de zorg en behandeling!

  • Ervaring van Ingrid

    Zeer tevreden over de zorg en aandacht. De operatie ging goed, nauwelijks pijn gehad. Ik loop alweer zonder gips!

  • Ervaring van N.J. Janse

    Weinig pijn en goed kunnen lopen dankzij de achter-loopschoen. Uitstekende zorg, begeleiding en nazorg!

  • Ervaring van Corrie

    Geweldig behandeld, geen problemen tijdens herstel. Ik ben zo tevreden dat ik in september voor de andere voet terugkom!

  • Ervaring van Shirley

    Na meerdere operaties zie ik eindelijk duidelijk verschil. Ik ben nu al blij en kijk uit naar weer lopen op mijn hele voet.

  • Ervaring van Esther

    Pijnvrij lopen en een prachtig resultaat. De operatie viel me enorm mee en ik ben ontzettend blij met het herstel.

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen