Wel of niet opereren?

Een keuze die u zelf maakt

Pijnklachten aan de voeten kunnen heel hinderlijk zijn, maar gelukkig zijn veel voetklachten op te lossen zonder een operatie. Over het algemeen zijn voetklachten niet zo bedreigend voor uw gezondheid als bijvoorbeeld een blinde darmontsteking. Een voetoperatie is bijna nooit een noodzakelijke stap omdat uw gezondheid in gevaar is. Het is een beslissing die u neemt met de hoop op verbetering van de kwaliteit van leven. Een operatie aan de voeten moet nooit worden gedaan om esthetische redenen; puur om mooiere voeten te krijgen. Het kan namelijk ook gebeuren dat u door een operatie meer klachten krijgt, bijvoorbeeld als er een complicatie optreedt.

Een operatie is een uiterst redmiddel om iemand van zijn klachten af te helpen. Een operatie moet alleen worden overwogen nadat alle niet-operatieve behandelingsmogelijkheden zijn geprobeerd, of wanneer er geen ander alternatief dan een operatie is. Het zou enorm jammer zijn als u na een voetoperatie denkt: “Had ik het maar nooit gedaan, ik heb nu meer klachten dan voor de operatie!”

Uw orthopedisch chirurg licht u voor over de operatieve behandeling van uw voetklachten. De chirurg bespreekt ook de mogelijke complicaties van de ingreep met u. Nadat u de voor- en nadelen van de operatie zorgvuldig heeft afgewogen, beslist u zelf of u uw klachten ernstig genoeg vindt om te opereren.

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Corrie Laernoes

    Langdurige pijnklachten zijn verdwenen. De ingreep was succesvol en ik kan weer leuke schoenen dragen. Had ik het maar eerder gedaan!

  • Ervaring van Hans

    Na een complexe ingreep en intensief herstel kan ik weer normaal lopen. Mijn enkel voelt als herboren.

  • Ervaring van Willem

    Zeer tevreden over de zorg en professionaliteit. Al jaren terugkomen en blij met de resultaten – nog meer operaties gepland!

  • Ervaring van Yvonne

    Na veel omwegen eindelijk geholpen. De ingreep werkte wél en ik ben nu vrijwel pijnvrij. Herstel gaat de goede kant op.

  • Ervaring van Jolanda

    Nog nooit zulke mooie én pijnvrije voeten gehad. Ik ben ontzettend blij dat ik deze stap heb gezet.

  • Ervaring van Marianne Heijnen-Tielemans

    Na twee operaties loop ik weer hard en heb ik zonder moeite de 40 km van de 4Daagse gelopen – pijnvrij en vol trots!

  • Ervaring van Marijke

    Mijn voet functioneert weer voor 90 à 95% en ik geniet opnieuw van boswandelingen. Ik ben hier ontzettend blij mee.

  • Ervaring van Elwin

    Na jaren pijn werd eindelijk de oorzaak gevonden. De operatie was succesvol en mijn enkelklachten zijn zo goed als verdwenen.

  • Ervaring van Hilde

    Weinig pijn, goede zorg en duidelijke begeleiding. Na een paar weken alweer mobieler en blij met het resultaat!

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen