Vastzetten grote teengewricht

Eelt door MTP-I artrodese

Wanneer door ernstige artrose het grote teengewricht moet worden vastgezet (MTP-I artrodese), wordt aan beide zijden van het gewricht het (restant) kraakbeen weggehaald. Soms moet er ook wat (ongezond) bot worden weggehaald. Hierdoor wordt het eerste middenvoetsbeentje, achter de grote teen, wat korter. Het kan zijn dat het eerste middenvoetsbeentje hierdoor minder helpt om het gewricht te dragen en de andere middenvoetsbeentjes extra hard moeten werken. Hierdoor kan extra eelt ontstaan onder de bal de voet.

Bij het vastzetten van het grote teengewricht wordt de teen iets omhoog gezet om de loopbeweging makkelijker te maken. Dit kan echter wat eeltvorming geven aan de bovenkant van de teen.

Lees meer over klachten na een MTP-I artrodese

Bij deze teen is het grote teengewricht vastgezet. Doordat de teen erg hoog staat, schuurt deze tegen de schoen aan.

Over drs. W. Metsaars

Over dokter Metsaars

Drs. W. Metsaars is een ervaren orthopedisch chirurg die sinds 2013 volledig gespecialiseerd is in voet- en enkelklachten. Zij heeft uitgebreide expertise opgebouwd en behandelt patiënten met uiteenlopende voet- en enkelproblemen, zowel uit Nederland als internationaal.

Lees meer

Onze patiënten aan het woord

Bekijk alle ervaringen

  • Ervaring van Eric

    Na jaren weer pijnvrij wandelen, zonder beperkingen. Zelfs mijn fysiotherapeut is onder de indruk van het herstel.

  • Ervaring van Pien Goemans

    Geen pijn meer, een toonbare voet én een mooi litteken. Het resultaat overtreft al mijn verwachtingen.

  • Ervaring van Paulien

    Na drie operaties ben ik altijd pijnvrij geholpen met nauwelijks zichtbare littekens. De orthopedisch chirurg en het team zijn top!

  • Ervaring van Chantal

    Na meerdere mislukte operaties eindelijk geholpen. De pijn is bijna weg en ik ben heel tevreden over de zorg en behandeling!

  • Ervaring van M. Tijssen

    Goede voor- en nazorg en lieve begeleiding. Lopen is nog even wennen, maar ik kijk uit naar het eindresultaat.

  • Ervaring van Wendy

    Professionele behandeling en uitstekende zorg. Voor mijn andere voet kom ik hier met vertrouwen terug.

  • Ervaring van Esther

    Pijnvrij lopen en een prachtig resultaat. De operatie viel me enorm mee en ik ben ontzettend blij met het herstel.

  • Ervaring van Marianne Heijnen-Tielemans

    Na twee operaties loop ik weer hard en heb ik zonder moeite de 40 km van de 4Daagse gelopen – pijnvrij en vol trots!

  • Ervaring van Wendy

    Geweldig ontvangen en verzorgd, totaal geen pijn gehad. Nu dolgelukkig met het resultaat!

arrow_circle_left arrow_circle_right

Veelgestelde vragen

Bekijk meer vragen

Zijn alle zorgverleners in het diagnosecentrum paramedisch hoog opgeleid?

Ja, alle zorgverleners zijn paramedisch hoog opgeleid gespecialiseerd in voet- en enkelklachten.

Consult aanvragen Consult aanvragen